Een transformatie van de digitale aanwezigheid van Big Green Egg

Terwijl de grillmeesters doorheen het land hun barbecues uit hun winterslaap halen, waren we nog druk in de weer met onze eigen, laatste voorbereiding voor het barbecueseizoen. Als toonaangevende distributeur van Big Green Egg in België en Luxemburg, benaderde de klant ons namelijk met de sappige uitdaging om hun administratieve communicatie te verbeteren en te automatiseren.

Klant Big Green Egg

Onze oplossing

Dynamate reageerde met een uitgebreide digitale transformatiestrategie die niet alleen de communicatie stroomlijnt, maar ook een B2C Shopify-winkel introduceerde.

  • Een naadloze koppeling tussen Business Central & Shopify
  • Een gedigitaliseerde, administratieve communicatie met dealers
  • Een op maat gemaakte Shopify app voor de eigen POS
  • Een complex kortingssysteem voor B2B
  • Een robuust geautomatiseerd testsysteem

Hoe we te werk gingen

  • Koppeling tussen Business Central en Shopify

    Dynamics 365 Business Central, het vroegere Navision, is waarschijnlijk het populairste ERP systeem binnen e-commerce, maar het koppelen ervan met de webshop is vaak een ingewikkeld, kostbaar en langdradig proces. Onze experts wisten dankzij de naadloze koppeling tussen het systeem en de Shopify store alle foutgevoelige werkzaamheden te automatiseren en de datastromen in real-time te synchroniseren (bv. accuraat voorraadbeheer, orderverwerking en het volgen van betalingen.)

    Door hierbovenop een extra laag te plaatsen in de vorm van Unleash CMS wisten we de producten te verrijken met extra informatie. Ook het beheer van de producten verloopt hierlangs, zodat de klant makkelijk kan bepalen welke producten naar welke omgeving moeten worden gepusht, of het nu B2B of B2C is.

  • Commissie voor dealers bij B2C verkoop

    Aangezien Big Green Egg ook een uitgebreid B2B cliënteel heeft, wil dit zeggen dat ze eigenlijk interne concurrentie voeren met hun eigen dealers. Precies om dit te vermijden, wordt er aan dealers een verkoopscommissie toegekend bij iedere B2C verkoop die zij doen. Om dit te kunnen registreren moeten B2C klanten tijdens het checkoutproces een dealer selecteren zodat zij om hun beurt een commissie krijgen op die order. Dit alles gebeurt op een vlotte, duidelijke en overzichtelijke wijze achter de schermen, via het B2B platform.

  • Shopify app voor de eigen POS

    Bovendien hebben we deze functionaliteit ook beschikbaar gemaakt in de points of sale van de verdeler. Via een volledig op maat gemaakte Shopify app is het nu mogelijk om tussen de verschillende dealers te kiezen. Op die manier krijgen dealers ook commissie op verkopen in de Big Green Egg winkels zelf en komen die terecht in het online overzicht.

  • Een geavanceerd testsysteem

    Naast de commissies voor B2B is de toegevoegde moeilijkheid dat de klant ook heel wat regels wil bepalen op vlak van personalisatie. Zo wil men zelf bepalen welke klanten welke kortingen krijgen, welke merken men te zien krijgt en nog veel meer. Doordat het volledige B2B platform én de Shopify integratie in hetzelfde project is gebouwd is die achterliggende business logica erg foutgevoelig.

    Mede door die complexiteit creëerden we een geavanceerd systeem met ca. 700 automatische tests. Die worden bij elke introductie van nieuwe functies uitgevoerd, waardoor de continuïteit van het systeem wordt gewaarborgd en de kans op fouten wordt geminimaliseerd. Dit garandeert dat onze historische code ook zal blijven werken in de toekomst en pushen we iedere vernieuwing met het volste vertrouwen.

Het resultaat

Kortom, Dynamate's digitale transformatie van Big Green Egg's online aanwezigheid was een opmerkelijk succes, met als resultaat een modern, gestroomlijnd en efficiënt digitaal platform. Door geavanceerde integratie en automatisering te implementeren en een commissiesysteem voor dealers en een complex kortingssysteem voor B2B-verkopen te ontwikkelen, heeft Dynamate een revolutie teweeggebracht in de manier waarop Big Green Egg zaken doet. De voordelen van deze transformatie zijn duidelijk: meer efficiëntie, minder fouten en een hogere winstgevendheid.

En nu jij?

Ben je ook geïnteresseerd in het verbeteren van je eigen bedrijfsprocessen, dan nodigen we je graag uit om contact op te nemen met Dynamate. We helpen je graag bij het realiseren van je eigen klantenportaal op maat! Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we je organisatie kunnen ondersteunen bij het bereiken van digitale transformatie en succes.

Contacteer ons

Let’s
—talk!

Mis nooit meer een update van Dynamate!

Ben je klaar om je kennis voortdurend te verrijken of op zoek naar hulp van onze digitale experts? Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste inspirerende inzichten, praktische tips en exclusieve uitnodigingen voor onze webinars en events.