PostNL app voor Shopify

De afgelopen maanden hebben we bij Dynamate hard gewerkt aan de ontwikkeling van een Shopify app voor PostNL. Met alle functionaliteiten die een goede shipment app moet hebben, en méér - zo kennen we onze developers, natuurlijk!

Klant PostNL

Consumenten zijn intussen veel gewoon op vlak van e-commerce en verzenden. Dat betekent voor jou als webshopeigenaar niet per se meer werk. Wil jij jouw klanten in de checkout graag meer verzendmethoden aanbieden, met weinig moeite? Dat kan nu dankzij de gratis Shopify app van PostNL.

Wat houdt het allemaal in?

  • Eenvoudige installatie

    Gebruiksgemak is key bij onze app! Dat begint bij een eenvoudige setup. Volg deze 3 stappen om je webshop te koppelen:

    1. Log in op Mijn PostNL en maak een API-key* aan.
    2. Download de plug-in in de Shopify App Store.
    3. Open de plug-in in jouw Shopify omgeving en kies je voorkeuren aan de hand van de handleiding.

    *Wat is een API-key? Dit is een code die je kopieert en plakt in de app. Daarmee begrijpt PostNL dat jouw account en app bij elkaar horen. Done? Dan kan het verzenden beginnen!

  • Extra verzendmethode bij checkout

    Laat je klanten bij de checkout kiezen of ze hun pakje thuis willen laten leveren, of het liever gaan ophalen in een PostNL-punt in de buurt. Een PostNL-vervoerder haalt het pakketje op en levert het af bij jouw klant. Die zending is altijd en overal te traceren dankzij de handige link. Die wordt ook automatisch gedeeld met je klanten zodat ook zij hun pakket probleemloos kunnen volgen.

  • Verzendlabels aanmaken met 1 klik

    Ben je op zoek naar een efficiënte manier om te verzenden? Met de PostNL app voor Shopify kan je als webshopeigenaar letterlijk met één druk op de knop al je verzendlabels aanmaken. Zo hoef je niet manueel één voor één je orders te printen en wordt versturen heel gemakkelijk, hoeveel orders je ook hebt. Dat scheelt ook een hoop tijd.

    Als je meerdere pakjes of bestellingen hebt die naar hetzelfde adres verzonden moeten worden, dan ben je soms beter af met een multicollo verzending. Deze functionaliteit hebben we aan de app toegevoegd, zodat je verschillende orders kan verzamelen in één verzending. Voor je klanten in Nederland is het vaak goedkoper om als multicollo te verzenden.

  • Betere service voor klanten

    Consumenten stellen steeds hogere eisen als het aankomt op leveringen. Ze willen flexibele bezorgopties en snel inzicht in track & trace. Met de PostNL app kan je volledig aan hun verwachtingen voldoen. Je kan bijvoorbeeld heel veel verschillende verzendmethodes aanmaken in Shopify. De meeste zullen naar België en Nederland zijn, maar je kan ook labels aanmaken voor de EU en zelfs wereldwijd. Ook aan retourneren is gedacht. Als shopbeheerder kan je retourlabels aanmaken in de app, die automatisch naar de klant gestuurd worden.

Ook op zoek naar een eigen app?

Ook op zoek naar een digitale partner die voor jou een applicatie op maat kan ontwikkelen? Laat het ons weten en wij maken een gepersonaliseerd voorstel om aan al jouw wensen te voldoen.

Contacteer ons

Let’s
—talk!

Mis nooit meer een update van Dynamate!

Ben je klaar om je kennis voortdurend te verrijken of op zoek naar hulp van onze digitale experts? Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste inspirerende inzichten, praktische tips en exclusieve uitnodigingen voor onze webinars en events.